Gerealiseerde projecten

Een opsomming in willekeurige volgorde:

• Kerkplein/straat vernieuwen bestrating naar ontwerp van Cees Laureijs.
  • Enquête dorpshuis Oostelbeers
  • Enquête leefbaarheid Oostelbeers in 2009
  • Vernieuwen riolering met name om schoon regenwater in de pastoriegracht te verzamelen.
  • Herstellen groen bij de Oude Toren naar de “oorspronkelijke toestand” en het aanleggen van stroom, water en riolering naar de schuilhut van het gilde.
  • Contact met stichting Vrienden van de Oude Toren.
  • Werkgroep zorg en welzijn wint 2e prijs “Het Groene Goud” van de Rabobank
  • De diverse activiteiten van @Hutspot zoals kerstgebeuren, talentenjacht, themamiddag dialect, bezoek historische plekken. Veel activiteiten hebben het doelom jong en oud bijeen brengen.
  • Verzamelen wensen van senioren over “prettig oud worden in Oostelbeers”
  • Schoollokaal bestemd als ontmoetingsplaats
  • Portaalborden bij de drie entrees van Oostelbeers hiermee prijswinnaar Kern met Pit 2010
  • Bushokjes
  • Deelname in project “Levende Beerze”
  • Promotie wonen in Oostelbeers door voortdurende contacten met alle betrokken partijen
  • Deelname werkgroep “Cultureel Dorpsveld”. Niet succesvol.
  • Deelname project “glasvezel in het buitengebied”
  • Verbeteren verkeersveiligheid bij de school en langs de N395 m.n. voor fietsers en voetgangers ( de stoplichten bij de Oranjestraat zijn daar een voorloper van.
  • Startsein gegeven voor een grote noodzakelijke renovatie van ’t Dorpsplein later is die actie overgegaan naar de realisatie van een Dorpshuis in de kerk. Al het IDOP geld voor dit project is toegekend aan de noodzakelijke voorbereidingskosten van de realisatie van het Dorpshuis.
  • Kapel in de toren
  • Groenaanplant bij de dorpsentrees komende van Oirschot en Middelbeers
  • Speeltoestel “Aeroskate” voor de speelplaats bij Laurierhaag
  • Bankjes op de begraafplaats
  • Fietspad Sparrendijk
  • Opschoondagen door dorpsraadleden samen met enkele gemotiveerde inwoners.
  • Organisatie van diverse thema-avonden over drugs, agrarische bedrijven, verkiezingen etc.
  • Website dorpsraad, facebook en twitter account.
  • 30 km acties samen met de buurtverenigingen
  • Initiatief tot het verwelkomen van nieuwe inwoners van Oostelbeers door buurtverenigingsleden.
  • Tweewekelijkse dorpsraadinformatie in het Huis aan Huis blaadje
  • We zijn (actie) partij waar het gaat om overleg over het busvervoer, de grote toename van het vliegverkeer boven Oostelbeers, de verbreding van de A58 en de aanpak van de N395.
  • Samenwerken met alle belangengroepen in de Kempen en met name met buurtbeheer Middelbeers en belangenorgaan Diessen.