Resultaten enquête basisonderwijs

Hieronder vind u het verslag met de resultaten van de enquête over de toekomst van het basisonderwijs in Oostelbeers. We zijn blij dat de enquête door zo veel mensen is ingevuld, onze hartelijke dank hiervoor. Dit maakt dat wij namens de inwoners van Oostelbeers kunnen spreken over dit thema.

Enquête
Uit de enquête blijkt dat een grote meerderheid het belangrijk vindt dat er een onderwijsvoorziening is in Oostelbeers of in de directe omgeving. Wij blijven ons er dan ook voor inzetten dat dit gerealiseerd wordt. Dit zou kunnen op de locatie van de huidige school of op de Klep.

Het is nu aan de politiek om een keuze te maken of, en op welke termijn, er geld beschikbaar is voor een kindcentrum op De Klep. Hopelijk helpen de resultaten van dit onderzoek hen bij het maken van deze keuze. Wij blijven afhankelijk van de besluiten die Gemeente Oirschot en SKOBOS nemen. Daarom zal Stichting Onderwijs Oostelbeers e.o. de ingeslagen weg vervolgen om een eigen kindcentrum op te richten.

Kindcentrum De Beuk

Om een nieuw kindcentrum te kunnen realiseren, moet een stappenplan doorlopen worden bij DUO. Hier is ook een tijdspad aan verbonden, waar maar 1 keer per jaar mee gestart kan worden. Stichting Onderwijs Oostelbeers e.o. heeft het initiatief voor Kindcentrum De Beuk aangemeld bij DUO. De volgende stap in dit proces is dat 94 ouderverklaringen ondertekend moeten worden en dat we ook in gesprek gaan met scholen in de omgeving. Meer informatie hierover is te vinden op www.kcdebeuk.nl.

Wij hopen dat dit verslag een opbouwende  bijdrage levert om in gezamenlijkheid een goede oplossing te vinden, zodat het basisonderwijs in (de nabijheid van) Oostelbeers behouden kan blijven.

Hierbij de link naar het rapport en de factsheet: (klik op het plaatje)

Dorpsraad Oostelbeers • 9 juli 2021