Rabobank Clubkas Campagne – Dorpshuis

Help mee om extra sponsorgeld te verdienen voor ons project Herbestemming Oostelbeerse kerk naar dorpshuis.

Rabobank Clubkas Campagne

Rabobank Het Groene Woud Zuid organiseert de Rabobank Clubkas Campagne. De bank stelt hiermee in totaal € 75.000,- beschikbaar, speciaal voor verenigingen en stichtingen.

Kijk voor meer informatie over de Rabobank Clubkas Campagne op http://www.hgwz.mijnbankenik.nl.

Het is voor Stichting Dorpshuis Oostelbeers (SDO) belangrijk om deze actie onder uw aandacht te brengen om zoveel mogelijk stemmen te vergaren. Wij kunnen deze bijdrage goed gebruiken voor ons project ‘Herbestemming Oostelbeerse kerk naar dorpshuis’.

Ons project: Herbestemming Oostelbeerse kerk naar dorpshuis

In 2014 werd bekend dat de kerk in Oostelbeers (= rijksmonument uit 1934) door het bisdom aan de eredienst zou worden onttrokken. Vanaf 1 juli 2015 staat de kerk echt leeg.

Dit viel samen met de wens vanuit het dorp om een dorpshuis voor de gemeenschap te waarborgen, nadat was gebleken dat het bestaande gemeenschapshuis (’T Dorpsplein) uit de jaren ‘70 in bouwtechnisch slechte staat verkeert.

Na technisch – en economisch onderzoek en een enquête onder de inwoners door de Dorpsraad Oostelbeers kwam de oplossing om van het kerkgebouw een dorpshuis- en evenementenlocatie te maken als beste uit de bus. Er is breed draagvlak, zowel onder de bevolking als de politiek.

Betrokken inwoners hebben daarop Stichting Dorpshuis Oostelbeers opgericht. Samen met diverse – veelal lokale – partners en de gemeente zijn plannen ontwikkeld om het kerkgebouw te herbestemmen naar dorpshuis.

Om het plan te kunnen realiseren zijn in de projectbegroting ook opbrengsten opgenomen uit sponsoring en subsidies. Deze moeten we natuurlijk nog wel realiseren!

Zie voor meer informatie over het project: http://www.dorpsraadoostelbeers.nl/wordpress/category/actuele-projecten/dorpshuis/

Hoe werkt het?

Van 4 oktober t/m 17 oktober 2016 mag elk lid van Rabobank Het Groene Woud Zuid 5 stemmen uitbrengen op zijn/haar favoriete doel, waarvan maximaal 2 op hetzelfde doel. Elke stem is geld waard!

De waarde van een stem wordt bepaald door het totaal beschikbare bedrag van € 75.000,- te delen door het aantal uitgebrachte stemmen. Ons project ontvangt het aantal op ons uitgebrachte stemmen maal het bedrag dat een stem waard is.

Kortom: hoe meer stemmen we krijgen, hoe meer geld we krijgen om ons project te realiseren.

Wat moet je doen?

Ben je lid van Rabobank Het Groene Woud Zuid (let op: niet elke klant is automatisch lid) dan krijg je per post een stemkaart met daarop je stemcode thuis gestuurd.

Als je bent ingelogd bij internetbankieren, kun je onder het kopje ‘uw gegevens’ zien of je al lid bent. Als je nog geen lid bent, kun je je alsnog aanmelden via deze site:

Aan het lidmaatschap zijn geen kosten en/of verplichtingen verbonden. Wel mag je als lid meepraten en meestemmen. Bovendien ontvang je gratis 4x per jaar het ledenmagazine Dichterbij dat vol staat met boeiende artikelen en interessante aanbiedingen.

Tip: als je samen met je partner een zogenaamde ‘en/of’ rekening hebt bij de Rabobank, dan kun je allebei lid zijn/worden. Op die manier kun je dus samen 4 stemmen uitbrengen op ons mooie project.

Natuurlijk breng je 2 stemmen uit op het project Herbestemming Oostelbeerse kerk naar dorpshuis! Ben je geen lid, dan ken je vast wel mensen die wel lid zijn. Jij kunt deze personen overtuigen om op ons mooie project te stemmen. Nodig zoveel mogelijk mensen uit om dit te doen voor ons project, we kunnen het geld hard gebruiken om een zo mooi mogelijk dorpshuis te maken.

Dank voor uw steun!

Met vriendelijke groet,