Opdrachtentocht Hutspot en Evo

Graag zouden we elkaar weer op het kerkplein ontmoeten met een levende kerststal, muziek, dans, hapje en drankje, enzovoorts. In samenwerking met scouting, vakantiejeugdwerk, Allure en de vele vrijwilligers hebben we een prachtig programma samengesteld. Maar na de corona persconferentie van 25 november hebben we helaas (weer) moeten besluiten om de kerstontmoeting niet door te laten gaan.

Bij deze brief vindt u een unieke kaart met een stukje Oostelbeers erop. Met deze kaart kunt u, als u wilt, een kerstwens naar een dorpsgenoot sturen. Dat geeft dan toch nog een speciaal Oostelbeers’ ontmoetingsmomentje!

Vorig jaar organiseerden we een opdrachtentocht in Oostelbeers als alternatief voor de kerstontmoeting. Dat werd een mooi succes: al wandelend in de buitenlucht toch nog ontmoetingsmomenten met dorpsgenoten.

Daarom hebben we ook dit jaar weer een opdrachtentocht uitgezet. Op de achterkant van deze brief vindt u het deelnameformulier. Daarop staan de adressen waar een opdracht te vinden is. De tocht kan gedurende de Kerstvakantie van vrijdag 24 december 2021 tot en met vrijdag 7 januari 2022 gewandeld of gefietst worden op momenten dat u dat het beste uitkomt. U noteert de oplossingen in de vakjes achter de adressen en kunt het formulier inleveren in de bus bij de lapjesboom die bij de kapel staat. Natuurlijk zijn er weer leuke prijsjes te winnen!

Het zou erg leuk zijn als de straten zoveel mogelijk in kerstsfeer zijn; dan is het extra leuk om een wandeling door het dorp te maken. U kunt daar een bijdrage aan leveren door extra aandacht te besteden aan uw kerstversiering om het huis en een kerststal voor of achter een raam te zetten. Alvast bedankt!

Dorpsraad Oostelbeers • 23 december 2021