Mini-symposium

Het was een interessante en leuke avond tijdens het mini-symposium op donderdag 24 mei in de Kerk. Stichting Dorpsraad Oostelbeers organiseerde samen met de Gemeente een mini-symposium, gepresenteerd door Martje van Gerven. De Oirschotse leefbaarheidsgroepen stelden zich voor en vertelden ieder in een samenvatting van één minuut over hun activiteiten en de onderwerpen waar zij zich voor inzetten. Door één van hen werd mooi verwoord waar een leefbaarheidsgroep of dorpsraad voor staat: “Verbinding tussen de bewoners en de gemeente”. Stichting Dorpshuis Oostelbeers vertelde over het project “Van kerk naar Dorpshuis” hoe zij samen met de gemeente, bewoners, ondernemers en vele vrijwilligers een ontmoetingsplek voor de Oostelbeerse bevolking hebben weten te behouden.

Ook was de nieuwe gemeenteraad aanwezig en in de pauze werden de actuele onderwerpen druk besproken. Hierna was het woord aan Jean-Paul Close met zijn presentatie over fijnstofmeting want “Meten is weten”. Bekijk voor meer informatie deze video.

Erica • 25 mei 2018