Afscheid voorzitter.

In het bijzijn van de leden van de Dorpsraad en vele belangstellenden hebben wij afgelopen dinsdagavond tijdens de vergadering, John van de Rijdt bedankt voor zijn inzet en toewijding en een klein bedankje overhandigd.

Eerder dit jaar heeft John aangegeven dat hij zijn functie van voorzitter/lid Stichting Dorpsraad Oostelbeers per 31-12-2017 gaat neerleggen omdat hij inmiddels al ruim anderhalf jaar in Middelbeers woont. Hij is sinds de oprichting in 2009 bij de stichting Dorpsraad Oostelbeers betrokken. Eerst als werkgroep “voorzitter” van o.a. wonen, stimulering kleinschalige bedrijvigheid en mede lid stuurgroep IDOP subsidie, vervolgens heeft hij medio 2014 het stokje overgenomen als voorzitter van Stichting Dorpsraad Oostelbeers.

Terugkijkend zijn er met oude en bestaande leden van Stichting Dorpsraad Oostelbeers heel veel mooie successen behaald, waarvan successen jaarlijks (zie o.a. Kerstmarkt) maar ook maandelijks (zie o.a. @hutspot) terug keren. Dit alleen maar dankzij heel veel inzet van vrijwilligers om Oostelbeers leefbaar te maken en te houden.

John heeft zich hier met enthousiasme voor ingezet en gewerkt aan een hechte samenwerking  met zowel het College B&W als met de ambtenaren. En ook de buurtbeheer/wijkraden en verenigingen die de nodige input hebben gegeven aan de ontwikkeling binnen dorpsraad Oostelbeers.

John zal zich nog tot 31 december 2017 inzetten voor onze Stichting en wij hopen dat er een nieuwe voorzitter naar voren stapt aan wie hij het stokje over kan geven.

Erica • 16 november 2017